Câștigătorii celei de-a doua ediții a concursului „SuperPovești din București”. Cartea va fi lansată în decembrie.

Cea de-a doua ediție a proiectului „SuperPovești din București”, campania de promovare a lecturii și a scrisului creativ lansată în 2021 de Compania de Librării București (CLB) alături de Headsome Communication, și-a desemnat câștigătorii celei de-a doua ediții. Este vorba despre zece elevi din capitală, cu vârste cuprinse între 9 și 14 ani, ale căror povești vor fi reunite într-un volum care va fi lansat în decembrie, fiind apoi distribuit cu acces gratuit în toate librăriile din rețeaua CLB. Aceștia sunt elevi la școli și colegii din capitală, pasionați de scris care au mărturisit, aleși drept câștigători în urma unei evaluări realizate de organizatori, ajutați de o serie de autori români de literatură pentru copii și tineret:

  1. Matei Alexandru Neacșu, în vârstă de 9 ani, elev la Școala Generală nr. 280
  2. Tiniche Antonia-Teodora, în vârstă de 9 ani, elevă la Școala Generală nr. 117
  3. Tiniche Petra-Alessia, în vârstă de 9 ani, elevă la Școala Generală nr. 117
  4. Thea Ilinca Jianu, în vârstă de 10 ani, elevă la Liceul Teoretic Național
  5. Mara Miloș, în vârstă de 10 ani, elevă la Liceul Teoretic Național
  6. Anastasia Nica, în vârstă de 11 ani, elevă la Liceul Teoretic Național
  7. Maria Cioflec, în vârstă de 12 ani, elevă la Școala Internațională HLA
  8. Matei-Andrei Petrescu, în vârstă de 12 ani, elev la Colegiul Național „Cantemir-Vodă”
  9. Teodora Mateescu, în vârstă de 13 ani, elevă la Școala Generală nr. 178
  10. Andreea Rotaru, în vârstă de 14 ani, elevă la Școala Generală nr. 280

În perioada următoare, 10 autori de literatură vor „adopta” câte una dintre povești, urmând să lucreze la stilizarea textului alături de cei 10 elevi câștigători ai celei de a doua ediții a concursului „SuperPovești din București”.

Biserica Stavropoleos, Ateneul Român, Strada Mântuleasa, Calea Victoriei, Palatul Elena Kretzulescu, Palatul C.E.C, Teatrul Național București „I.L. Caragiale”, Muzeului de Artă Populară „Prof. Dr. Nicolae Minovici”, Casa Poporului, Hanul lui Manuc, Delta Văcărești, Hanul Gabroveni, Bănca Naţională a României sau Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” sunt personaje prezente în cele 10 povești câștigătoare.

„Într-o perioadă în care totul pare ușor destabilizat în jurul nostru, ne bucurăm că reușim să ducem acest proiect mai departe. Să fim alături de cititorii noștri este ceea ce facem în mod natural de 72 de ani. Iar, când cititorii noștri sunt elevi, iar susținerea înseamnă că îi ajutăm să-și descopere abilitățile de scriere creativă și de imaginat povești, bucuria este cu atât mai mare”, a declarat Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării București.

Lansată în ianuarie 2021, de Compania de Librării București, și Headsome Communication, „SuperPovești din București” este un proiect care își propune să contribuie la educația pentru lectură, punând în valoare poveștile. Mai exact, este vorba despre legendele și poveștile despre București, orașul de care CLB este legat identitar.

Cu ajutorul campaniei SuperPovești din București, reprezentanții tinerei generații de cititori și adolescenții din capitală sunt invitați să se transforme în „detectivi”, să caute poveștile ascunse din istoria orașului: să le documenteze în familie, în cadrul comunității locale, la școală, prin dialog cu profesorii, în biblioteci, apoi să le readucă la viață în compoziții proprii. Să se conecteze la istoria și poveștile orașului în care trăiesc și să ajute la păstrarea memoriei locului.

„Campania de promovare a lecturii și a scrisului creativ Superpovești din București s-a născut, pe de o parte, din dorința de a stârni curiozitatea copiilor și tinerilor în legătură cu poveștile despre București – ivite de-a lungul istoriei sale zbuciumate – și, pe de altă parte, cu gândul de a veni în ajutorul profesorilor și al părinților care vor să îi învețe pe elevi să privească dincolo de «marginea farfuriei». Creativitatea și curiozitatea celor mici se manifestă mai ales în afara programei școlare și a temelor de acasă, atunci când li se oferă șansa de a fi independenți, de a începe și a duce la capăt un proiect din proprie inițiativă”, a mărturisit Oana Boca Stănescu (Headsome Communication), inițiatoarea campaniei.

Cartea rezultată la finalul primei ediții a fost lansată în luna decembrie a anului trecut, fiind mai apoi distribuită cu acces gratuit în toate librăriile din rețeaua Companiei de Librării București. Ulterior, în ianuarie 2022, organizatorii au lansat un amplu turneu de promovare cu autorii cărții în școlile din București. Primul volum poate fi consultat pe site-ul oficial al proiectului: superpovestidinbucuresti.ro